Saturday, 16 June 2012

Perlu ke bergantung kepada si dia semata-mata

 
 
 
[!_!]
~lalalalala~
memandu sambil mendengar lagu dendangan Ainan Tasneem @ radio era Fm
sebelum intisari ayat dimulakan jom rasai kesedapan lagu ni
(jangan sibuk nak menguyahnya ye!)
KiKi
 
 
amacam? ada bran?
bagi aku lagu ni sedap la
bagi korang lak mcne?
tepuk dada tanya selera masing-masing la ye...hewhew
(eh! comel lak dye pakai tudung ek) haha

lagu ni tiada kaitan dengan yang hidup mahupun yang mati ok ^_^*

samaada ya atau tidak
 pagi tadi sambil syok dengar lagu ni tajuk entry ni telah terkantoi dengan
haha..tak nak cite mcne biarlah rahsia sebab aku terasa nak sorok muka dalam baldi ja ni
hai~kuling..hehe

Masha nak tanya kepada U'alls perlukah bagi kita untuk bergantung pada si dia semata-mata?
tak kira lah dari segi apa..contohnya
>>dah bekerja masih mengharapkan wang dari si dia...macam dah kahwin pulak!
>>balik ke kampung pun nak si dia yang penat-penat balik kerja untuk hantarkan
>>susahkan si dia kononya hujung bulan dah tiada duit pocket nak makan (jom kuar makan wak!)
>>balik kerja pergi kerja nak si dia ambil dan hantar je
>>family pula minta wang dan belanja makan

HaHa
ada ke yang macamni
tak tahu la
tepuk dada tanya iman~
maaf sekiranya ada mengguris mana-mana pihak..ni takde kaitan antara yang hidup ataupun 
yang telah tiada ok!
[^_^]v

Nota kaki cagu : kenyangnyer makan rojak dengan cool Blog siap ada pearl lagi...Yummy!

Syok tak Entry Masha? Commentla..peace ok!

19 comments:

Si Matatajam said...

M rasa... Kalau kita dh mampu untuk berdikari rasanya lebih baik bergantung pada diri sendiri.. First time M dengaq lagu ni... Mmmmm layannnnnsssss...

Masha Meisters said...

setuju dengan kak M ^_^

Cik Aini Lavender's said...

best ke lagu nih?ai x perasan la plak...
nti nk dengar lg skali lah..
apa pun cik misi,rsnya baik kita guna duit kita sdiri lah,sng ckit sbb kita x tahu kan apa nk jd ms hdapan..mn lah tau tetiba masa depan di ungkit blk..x ke naya tu..apa pun terpulang pada individu tu sdiri :)

hepi weekend cik misi ^__^

~Sweet Honesty~ said...

ehhh..terkena ngn btg hidung cik sweety laa..huaaaa...

Misya Mialen said...

sy x dgr lg lagu tu. :)

pdangan sy, lbh baik kita jalani hidup kita sendiri wupun ada dia. klu kita terlalu bergantung, nnt kita akan rasa terhutang budi pula. lps tu, klu tiba2 la pula ditakdirkan berpisah, mmg sakit rasanya.

Wanieys said...

betul apa yg kak M kata...wani setuju sebab wani banyak berdikari sendiri yer la kami kan berjauhan huhu...tp dr segi nafkah husband wani ttp tunaikan hihi

Chic Na said...

err.. tak kot. kalau boleh tak nak terhutang budi banyak sgt. takut kuling nnti makan diri. auwww.. :)

Masya said...

masha sbgai perempuan kt kenelah berdikari... takmoo jadi meminta2 haihh....

x peasan lagu ni berkumandang kat radio... layankan jerlah...

lelamaisara said...

"AKU SI GADIS INDIPENDENT...TAK PERLU BERGANTUNG PADANYE"

heeeee...malu laaaa saye...

Miss BaNu said...

suke gak ngan lagu ni..
berdikari lebih baik...x elok bergantung sgt..nti lau berpisah mulalah mengungkit plak kan jdi baik berdikari jer..

LYAfrina said...

lya selama ni hdup mmg byk sgt bgntung pd fain.. sbb dia bg lya buat sndiri sbb lya sakit..lya pnh tfikir n bdikari sndiri..mcm memandu ke.. tp.. itulah..byk pkara kna pting..bhayakan diri & org lain.. tp lya akn trus brusaha..lmbt laun..smpai masanya..kt xleh selamnya bgntung pd psangan kt kan..

widiea azira said...

bg sy x best sgt. .tp siyes sy suke dy brbanding dgn klik artis2 utube yg lain.

Yumida said...

berdikari itu lbh baik...lagu tu 1st time sy dgr..

Deqla manjew said...

sama2 bergantung..deqla perlukan hubby dan hubby perlukan deqla..pasal wang blanjer tu dah tentu la nafkah hubby utk deqla..tp x ksh kalo deqla pun membantu hubby.. sama2 la..yg penting tidak keterlaluan...

Nyue said...

lebih baik bergantung pd diri sendiri...jika xmampu lebih baik minta pertolongan...nyue selagi boleh buat sendiri..nyue xakan minta tgl mr.FH

are_lin@yu said...

kalau blum brkahwin tak sesuai kot mcm tu..klu dia yg nk mnlong tk palah..haha

Cik Nur said...

bagi nur, xperlu sgt bergantung pada org.. berdikari sendiri lagi baik..

9n0L4 said...

lebih baik berdikari. huhu. lelaki pun mungkin lebih suke ppuan yg pandai berdikari kot. sesekali takpe. ;)

jaakechik said...

kita org pompuan ni kena lebih bdikari... payah kalo just nak bgantung ngn lelaki ni... time baik ok la. time ehem..ehem..dia tgglkan kita.. hrmmm fenat kita!