Tuesday, 24 July 2012

kanak2 rohingya(myanmar) diikat dan di bunuh

 


 
 
 Di bulan puasa Ramadan ini banyak tempat makbulnya doa. 
Malah, janji Allah doa orang yang berpuasa itu sendiri makbul. 
Bayangkan kalau mesej ini tersebar kepada berjuta umat Islam 
dan semuanya berdoa. Insya Allah kita dapat bantu saudara se Islam kita 
di Rohingya, Myammar yang sedang ditindas dan dibunuh itu dengan doa kita semua. 
Doakan umat Islam di sana diberikan kekuatan dan kemenangan serta 
sedekahkan bacaan Al-Fatihah buat mereka semua,
 baik yang hidup atau mati.

Dalam gambar di atas, anak-anak kecil yang tidak berdosa mati dengan tangannya masih terikat rapi.
 Saya sedih.. pilu.. marah... anda? 
 (sumber dari facebook)
 

Nota kaki cagu : nak try wat puding caremel macam cik nur hari ni...hehehe

Syok tak Entry Masha? Commentla..peace ok!

32 comments:

ShimaSalleh said...

Kasihan!
Dimana ni Mashaaini?

are_lin@yu said...

kesian nya tgk saudara kita kat sama..moga mereka terus diberi kekuatan disana..amin..kita kat sini hanya mampu berdoa..

dyabunga said...

dya nk try eso..tunggu masha buat dulu jdi ke x..hihi

Kesuma Angsana said...

Allah jua yg maha mengetahui semua ! ..

aReLaN said...

moga ALLAH membalas segala perbuatan mereka ke atas umat islam rohingya tu.hmmm

Cik Nur said...

sedihnyaa..kenapa kejam sgt pembunuh tuu..

Cik Nur said...

cuba..jgn xcuba..
kalau dah buat jgn lupa pos.. :)

Miss Fifi said...

dunia hari ni.
kekejaman tak kira siapa :'(

Deqla manjew said...

kekejaman di mana2..dunia akhir zaman kini...dah berputar kembali ke zaman jahilliah dulu...nauzubillah...

~Sweet Honesty~ said...

tak bleh tgk pic2 mcm ne..tringat ka anak buah...haihhh..

jaakechik said...

kejam3x! hrmm sedih tgk..

Chic Na said...

kejamnya manusia. xde perikemanusiaan langsung. sedih je tengok. ;)

hantar sini sikit puding karamel. ;)

lelamaisara said...

kejam...

dah jadi bagi aku cikit tau..hehehe

izan mama mia said...

kezaliman ada dimana2 mg mereka dpt balasanya nnt...

mama pun suka puding nnt tunjuk laa kat sini..hihi
slmt berpuasa, masya

ஜ miss klanika ஜ said...

mendoakan mereka baik-baik sahaja. Aamiin.

hairy said...

kesiannya.....salam rmdhan awak ;-)

Miss BaNu said...

ee kesiannyer huhuhu

nn lylyn said...

geramnye..nape dieorg kejam sgt kt umat islam..yg islam kat negara arab lak satu hal.. bunuh sesama dieorg..kalau dieorg tolong org islam myanmar lg baik..

Si Matatajam said...

Sebaknya....kejamnya org yg wat ni...
P/s: M je la..bukan MM.. MM kan Masha meister.. Mana bleh amik nick tu...hi hi...

Yumida said...

al-fatihah..sedih bc yg ni...

LYAfrina said...

ya allah..sedihnya..
knp ada mnusia sekejam ni.. lya ada bca gak psl pgolakan kaum y blaku kat myanmar ni.. moga pbb boleh bantu hal ni..

Cendol said...

hishhh kejamnye manusia..kesiannn tu kanak2 pn jadi mangsa

Cik Aini said...

sebak!
kesian budak2 x berdosa..

alhamdulillah negara kita x smp kekejaman yg mcm tu kan.

erkk..nk juga puding karamel tu.hehe

Wanieys said...

zalim betul..kesian anak2 tu kan masih kecil...kenapa la hilang sudah sifat kemanusiaan dlm diri manusia sekarang ni :(

p/s:-buat puding jgn lupa pos mai sikit naaa

Boni Kacak said...

kesiannya.. sapa lah yang kejam sangat ni

ieedaz @ mama_isha said...

Kejam nye! Sedihnye tgk pic tu :(((

Masz Sidek said...

Ya Allah... kejamnya...
sedih tengok gamba ni...
semoga mereka dilindungi... dan semoga org yg menzaimi mereka mendapat balasan...

Deq's Qienz said...

sedihnya..kejam betul si durjana tuh..sabo jelahh

Hasrina said...

doa buat mereka dan alfatihah.

Che Rosliza Che mat said...

sedihnya...kanak2 di perlakukan begitu...memang tak ada perikemanusian langsung...

wan nurul hezrina said...

semoga Allah meringankan penderitaan orang2 kat sana..banyak jugak ek manusia yang kejam kat dunianie

Yana Libra said...

moga umat ISlam kat sana dilindungi Allah SWT..