Saturday, 12 May 2012

***Food...yummy***tapi ingat!***



[@_@]v

whadzup U'alls...

mudah saje maksud Masha,semudah A B C
tak perlu pening-pening
make it simple kerana ia penting! 




yang paling penting adalah :

*makan pelbagai jenis aspek makanan ok!

*then,perlulah kekalkan berat badan unggul dengan mengimbangkan
pengambilan makanan dan aktiviti fizikal.

*pilihla makanan yang mengandungi bijirin,hasil bijirin dan kekacang.

*makan buah-buahan dan sayur tu penting tau.

*pilih makanan yang rendah lemak dan kolesterol.

*pilih makan rendah gula dan garam.

*minum banyak air penting!

*makan makanan yang bersih dan selamat orite.

***ni Masha ambil dari Panduan Diet


tak susah menjaga kesihatan diri...
sihat untuk diri sendiri,untuk keluarga dan yang berada di sekeliling kita
kerana...segalanya pinjaman daripada Yang Esa
perlulah dijaga sebaik mungkin ^_^

Syok tak Entry Masha? Commentla..peace ok!

13 comments:

Chic Na said...

baik cik nurse. hihi.. :)

nasir hamzah said...

nice...

SaddLone said...

nurse, nak cucuk foof boleh ? hehe

9n0L4 said...

kalau nikmat sihat ditarik, tak hepi lah hidup kite kan. ;)

lelamaisara said...

cik misi...selalu nampak kamu makan tp tak ingat...haaaaaa...hehehhehehe

Ira Nira said...

nice entry...kbtulan tgh diet ni.mmg bgus sgt2 =)

ABU said...

Tips permakanan yg bagus.. Happy belated nursing day.. Baru kuar drpd sepital terus bw hehehe

amranaiman said...

tips berguna dari seorang jururawat :D

Karukord Jagau's said...

berat badan saya meningkat sekarang ni....agak sukar di kawal.....huhuhuhuuuu

Ninaaa said...

Nurse ke nih? Woahh

✿✿mamAuni✿✿ said...

folo ur blog dear...semangat nak jaga kesihatan diri pasni..hihi

Azni Zuhaini said...

ready stock bawal ratu. jom tgk cntik sgt.

AdilaAzmir™ said...

selalu makan tak ingat dunia, tuh lah yg tak ada pun nak ikut pyramid makanan ke hape.

hehe:))