Friday, 25 May 2012

....:::Cintai Mata:::....



whadzup
U_U
Zass!!! yoeh

"Cintai Mata"
kenapa ye???
HeHe

Entry ni kira ada kait mengait jugaklah dengan Entry tidur Masha.hihi
hah? belum baca? xtahu?
hurm..ok! xpe2 bole klik kat sebelah ni >>>Tidur<<<
hewhew ^_^
Tidur lame sangat,Masha tersadar yang mata ni macam dah sembab,
benyek,dan tak fresh gitu..huhu
oleh itu,Masha nak kongsi ckit tips mudah dalam mencintai mata anda
(fuhh~macam iklan eye drop pulak)

seperti yang kita semua tahu mata merupakan salah satu 6sense kita.
 deria yang amat-amat penting untuk kerja seharian kita.contohnya bila kita nak
BW (blogwalking) hehe

Rehatkan mata
^_^ haa,kalau dah BW tu jangan lupa pulak nak rehatkan mata..kesian kat mata tau.
manja-manjakan mata dengan meletakkan hirisan timun.walaupun ada yang tahu
Masha tetap nak ingatkan juga..ataupun tuamkan mata dengan ais..
supaya mata kita nampak segar dan tidak kusam.

Lindungi dari cahaya UV
^_^ kenapa? sebab sinaran UV yang berlebihan boleh mempercepatkan kedutan
kulit pada sekitar mata.

Jaga Kebersihan
^_^ sebelum menyentuh mata pastikan tangan bersih untuk elakkan iritasi,alahan
dan jangkitan kuman.Jangan gosok mata dengan kuat dan kerap sekiranya kegatalan.

Bersihkan mata sebelum tidur
^_^ sisa solekan perlulah ditanggalkan kerana kulit bahagian mata sangat lembut dan sensitif 
serta boleh menyebabkan keliling mata hitam dan berbintik hitam.




Gunakan kanta lekap yang sesuai
^_^ nak pakai boleh tapi perlu guna yang sesuai dan pelajari juga cara penjagaan serta
penggunaan kanta lekap.


[ pinjam mata cantik Angelina Jolie ni kejap..kiki ] 


nota kaki cagu : Masha xsuka pakai contact lense, xpandai jaga takut infection pulak..huhu

Syok tak Entry Masha? Commentla..peace ok!

23 comments:

Chic Na said...

penat gak mata dok hadap lappy lama2. mcm nk juling pon ada. hehe.. letak ais boleh ek. nk wat lah. tq cik misi. :)

Cik Aini Lavender's said...

ermm..teringat ms ai sakit mata baru2 ni,Ya Allah rs mcm nk tekeluar mata,ms tu br terpikir betapa pentingnya mata kita..

cnfirm lps ni nk jg mata elok2..

Yana Libra said...

geli tengok mata merah tu..terkejut tengok..huhu~~

@ deqla manjew said...

owh, deqla syg sgt mata deqla...aset ni...hihi...

9n0L4 said...

mak aihhhhhh. takutnye tgk mate merah itu. takleh tgk lame, nnt jangkit. ;)

Dieyna said...

akak dah brcermin mata da huu kerana kurang pnjagaan mata huhu

lelamaisara said...

cik masha pon jaga mata jugak tau...tgok tu mata dah lebam2...hehehheeh

psss...best ke cuti...baru bangun ke???hihihi...

Masha Meisters said...

Boleh nak tuam dgan ais Chic Na..xd pape..

A'ah,mata kite dah lebam2 ni mak Lela..huhu..yeah! nak g berjalan jap g...tunguuuuu

Mata Masha pun dah rabun skrg..huhu..tapi,jarang pakai spek..kiki

Cik Nur said...

mata mmg akan penat kalau tak cukup rehat..!

kalau kita lalai, mcm2 boleh tjadi..

nur syg mata nur.. :)

Ps: takutlah tgk pic mata yg merah myala tuuu...seram..!

Si Matatajam said...

Seriau pulak M tgk mata merah tu, nasib baik bleh cover blk ngan mata AJ.

Kamsiah said...

ya ALLAH...ngerinya tgk...

Hasrina said...

scaryyy

ieedaz @ mama_isha said...

i follow u back!! thanks.. anyway, cik masha comell la! :)

Arina Shamsul said...

DEAR...nanti masuk link ni ye...


http://www.facebook.com/groups/470224469659374/

tutor ada kat situ :)

wan nurul hezrina said...

fuh...akhir2nie mmg rasa mata penant disebabkan banyak sgt guna lappy...kalau bab2 work mmg 100% lappy..so mmg letih..kalau letak timon kat kelopak mata maybe relex cketkan?

dyabunga said...

takut plak dya tgk mata tu..

Cik Penguin_Solehah said...

kita ada 4 mata=p.. em,nak 2 mata blek='(

etuza said...

memang kekadang akan kita alami sakit mata, tak selesa tul tu

Miss BaNu said...

hehehe adoiii takut tengok mata tuh...hehe...

Ayuni said...

Ya Allah, takutnye, nk cantik punye pasal, pakai contact lense...

Karukord Jagau's said...

nak cuba lah letak hirisan timun...eerr nk kena hiris tebal ke hiris nipis timun nya...?

Yumida said...

gerun nengok mata merah tu..dulu sllu guna lens..pastu serabai jer guna...skg olwes guna spek

CikMai said...

Mai pakai lens sejak form2... alhamdulillah setakat nie takde infection apa apa...