Thursday, 1 August 2013

JPJ lagi...grrrrrrrrr



kepada : En JPJ

apesal korang asyik mengekori aku?
kenapa korang asyik carik pasal dengan aku?
ape salahku?
ape salah ibuku?
apesal?

yup!
memg aku hangin satu badan...silap2 org sebelah pun kena hangin aku jugak
HaHa
sosorryyy
angin tak bertapis ler pulak

alkisah,
semalam dengan semangat cik misi pi bandar nak menghidupkan lesen yang bakal mati 
pada hari raya pertama ni
dalam perjalanan serta pemanduan yang berhemah, cik misi ditahan JPJ
nak ic? nak lesen? hambikla ape yang ko nak tengok..ada aku kesah?

teruskan perjalanan semula dengan berkhemah
sesampai je rupanyer tak boleh nak hidupkan lagi sebab masih P
raya kedua cik misi dah bertugas
acanerrrrrr tu weiiii???
hangin satu kepala aku!

dalam perjalanan nak balik kena tahan JPJ lagi
pehhhh...apesal dengan dyeorg ni hek?
tak puas hati cakapla depan2 an an an! haaaa
dengan hangin yang masih bersisa satu perbahasan antara cik misi dan En JPJ berlaku

cik misi : cik,saya nak tanya...apesal lesen P tak leh hidupkan? lesen saya nak mati ni..
En JPJ : (sambil tengok lesen aku) eh,lama lagi nak mati ni dik.
Cik misi : raya pertama la..office tutup kan? hari raya kedua saya kerja...mcne nak g kerja camtu?
En JPJ : a'ah,ooffice bukak hari isnin (muka blur2)
aku cakap lain dye cakap lain!
cik misi : yelah! saya nka kerja hari raya kedua tau
En JPJ : kerja katne? kerja ape?
cik misi : nurse
En JPJ : pakai uniform kan? takpe bawak je la kereta..takde org nak tahan kalau pakai uniform.kalau belum kawin lagi takde masalah.
cik misi : tak tahu ke dah berapa kali aku dok wanted kena tahan je! huh! (dalam hati je ) hehe


ini kira bukti eh
kalau raya ni kena than...siap aku carik dye sampai lobang cacing
hohohohoho



the notes! raya kat rumah je la...takde sape2 nak tahan...huhu


Syok tak Entry Masha? Commentla..peace ok!

25 comments:

Nurzakiah Hanum said...

sampai lobang cacing tue

Nisah Idham said...

alahai cik misi. raye kedua syif ape ci misi. kalao syif pagi xde roadblock kot. hahha kalao ptg tak tahu lah kan.. JPJ tak raye :p

lelamaisara said...

Hahahah..kecian Awak...sabar la ye....

Deqla Manjew said...

hahahaha.... kesian cik misi... tepat2 raya pertama lak tu lesen nak mati..abg JPJ dah bagi lampu hijo..bawak je la mcm biasa.. tp nape x amek nama abg JPJ tu? sng nanti nak petik nama dia kalo kena tahan..hikhik

izan mama mia said...

muhahahahaa,, lawak baca dialog tuu

Mat Som said...

Tertanya2 juga kenapa tak boleh Renew..?
Renew kat pejabat pos je Masha, kan dekat dgn rumah. Atau kirim kedai L, Sekolah Memandu, tu dah kerja dia org.

Cik Nur™ said...

nampaknya...cik misi dengan cik jpj xdapat dipisahkan..hehehe

are_lin@yu said...

sbb cik misi cmel sgt tu yg thn.hehe

Aishiteru said...

dah follow sini.. follower ke 300

jom follow kita lak..

http://aishiterumiaw.blogspot.com/

aReLaN said...

hahaha...bagus betul tips dari encik jpj tu. untung la pakai uniform.

Che Rosliza Che Mat said...

nak ngorat kot hihihi

ejulz said...

teruk betul attitude diorang.. sepatutnya boleh je awal kan?

nor azman said...

jpj klu ngan perempuan diaorg akan lembut

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Assalamualaikum masha

hahaha kena pakai uniform la p mn pn klu bw keta hahaha

Salam ramadhan & Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin yer :-)

Kesuma Angsana said...

slm singgah & ucap selamat hari raya maaf zahir & batin yer !

boni kacak said...

dia nak mengayat awak tu kot.hahaha.

Solehah Shamsuddin said...

Sabar kak masha.hehe JPJ tu mmg ske bg org naik hangin je :)

Solehah Shamsuddin said...

Kak masha,nt klu kna tahan sila sebut nama JPJ yg ckp xkna tahan tu.Nt suh JPJ yg tahan akak tu pergi tahan JPJ tu.haha

Si Matatajam said...

Jangan2 nanti jodoh Cik Misi ni ngan Abg JPJ.. Kih kih kih

dear xila said...

adoiii masuk court la haha bran ;p

Mat Som said...

Selamat hari raya maaf zahir batin
drpd saya sekeluarga
semoga ceria berbahagia di hari lebaran ini

nuyui a.k.a miss YUI said...

aish mcm2..

slmt hari raya awak..

nanieybarnieylurviey said...

Yeye je jpj tu xthn org pakai uniform. Grrr.. Lainlah cik misi naik ambulans psg siren. Sigh**

Ibu Lala said...

Lorrr nape lak camtu ek. Suke suke hati je nak renew lesen org ke x. Kalau kena tahan ngan jpj bg nama org yg x nak renew lesen awk tu.

Chic Na said...

muka masha tu mmg ada chop JPJ kot.. tu asyik kena tahan je. kihkihkih.. dugaaaannnn.. ;)